تاثیر کشور سازنده بر کیفیت لاستیک

در
دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

آیا کشورهای مختلف سازنده یک برند، تاثیری در کیفیت لاستیک تولید شده دارند؟
امروزه بسیاری از شرکت های تایرسازی دارای چندین کارخانه در نقاط مختلف دنیا هستند. قابل درک است که حجم عظیمی از محصولات را می توان تنها در صورت وجود تعداد کارخانه های کافی تولید کرد. با این حال، غول‌های صنعت تایر جهانی می‌گویند که محصولاتی که برند یکسانی دارند، بدون توجه به محل تولید، یکسان هستند. به همین دلیل است که محصولات مشابه در کشورهای مختلف تولید می شوند و تنها در “… Made in ”  تفاوت دارند.

توضیح برای این موضوع، بسیار ساده است. در کارخانه های مختلف یک برند، از فناوری های یکسانی استفاده می شود. فرآیندهای تولید یکسان عمل می کنند و تقریباً از اجزای مشابهی استفاده می شود. تنها استثناء برخی از اجزاء است که بر کیفیت لاستیک تأثیر نمی گذارد.

یک مثال ساده برای این موضوع می زنیم:
تویوتا راوفور که یک ماشین کاملا ژاپنی است، از لاستیک دانلوپ بهره می برد. اما وقتی دور لاستیک را میخوانیم، کشور سازنده چین روی آن حک شده است.
با توجه به توضیحات بالا متوجه می شویم، دانلوپ ژاپن و دانلوپ چین، هر دو دارای یک کیفیت یکسان می باشند.

گول نخوریم:
هیچ کشور تایر سازی در دنیا نمی تواند با نام مشابه یک کارخانه دیگر، لاستیک تولید کند. پس حتما موقع خرید به اسپل کلمات حک شده روی لاستیک توجه کنید.
به طور مثال لاستیک پیرلی با اسپل pirelli یک لاستیک آلمانی است که در سراسر اروپا دارای کارخانه های تولید کننده می باشد. اما کشور چین با نام pirelly اقدام به تولید این لاستیک کرده است که تنها در حرف آخر با نمونه اصلی تفاوت دارد و فِیک می باشد.

* نویسنده: گروه بازرگانی تایر می
* ذکر مطلب با نام نویسنده بلامانع می باشد.